7 Temmuz 2009 Salı

tukiteci ii dunya savasi`na dondu

Arastirma sonuçlarinin, daha kontrollü harcayan, bütçe yönetimine ve tasarrufa önem veren ``Yeni Tüketici`` kavramini da ortaya çikardigi, Avrupali tüketicilerin yüzde 78`inin günlük harcamalarini kismayi planladigi ve her dört Avrupalidan birinin de ekonomik krizden ötürü emekliligini ertelemeyi düsündügü kaydedildi.||MasterCard`dan arastirmaya iliskin yapilan açiklamada, MasterCard tarafindan TNS`ye yaptirilan bagimsiz arastirmanin, kriz nedeniyle tüketici davranislarinin hizla degistigini gösterdigi belirtilerek, MasterCard`in, arastirma tarafindan dogrulanan ``yeni`` Avrupali tüketicinin ihtiyaçlarini karsilamak üzere, perakendecilere ve bankalara ``yenilikçi ve hizli`` bir yaklasim için çagrida bulundugu ifade edildi.||Arastirma sonuçlariyla ilgili bilgi veren MasterCard Avrupa Baskani Javier Perez, tüketicilerin, harcama ve tasarruf davranislarinda deprem niteliginde bir degisiklik yasandigini vurguladi.||Perez, sunlari kaydetti:||``Hepimizi zorlayan mevcut ekonomik sartlar, tüketicilerin son derece kisa sürede, oldukça büyük davranis degisikligi göstermesine neden oldu. Harcama ve tasarruf konularinda son derece sagduyulu hareket etmeye baslayan tüketiciler, artik kapsamli bir bütçe yönetimine ve kontrolüne ihtiyaç duyuyor. Bu noktada da Avrupali tüketicilerin banka kartlarinda ve ön ödemeli kartlara yönelmeye basladiklarini görüyoruz. Bu yeni tüketicilerin önceliklerinin basinda `güvenlik, istikrar ve paranin karsiligini alma` geliyor. Ödeme sistemleri ve perakende sektöründeki tüm firmalarin bu konulara odaklanmasi gerekiyor.||Gerçeklestirdigimiz tüketici arastirmasinin sonuçlari, bize banka karti ve ön ödemeli kartlar alanindaki firsati ve büyüme potansiyelini açikca gösteriyor. Avrupa`da halen her sene 360 milyar islem nakit kullanilarak yapiliyor. Bu potansiyeli ve degisen tüketici ihtiyaçlarini gören bankalar ve perakendeciler de tüketiciler için güvenli, tasarruf ve sadakat programlari saglayan, seçenekleri genisleten ödeme çözümleri sunuyor.``||ARASTIRMA SONUÇLARI||TNS tarafindan, MasterCard adina gerçeklestirilen arastirma, Avrupa`daki alti ülkede, 3000`den fazla tüketici ile yapildi. Arastirmada tüketici güveni, harcama ve yatirim davranislari, ev sahipligi ve istihdam konulari arastirildi. Avrupa`nin önde gelen perakende firmalari ve bankalariyla yapilan kalitatif görüsmelerle tamamlanan arastirmayla Avrupa`da tüketici davranislarinin haritasi çikarildi.||Anketi yanitlayan Avrupali tüketicilerin yüzde 78`i günlük harcamalarini kismayi planliyor. Italyan tüketicilerin yüzde 89`u, Fransiz tüketicilerin yüzde 85`i, Avrupa genelinde ise anket yapilanlarin yüzde 78`i önümüzdeki dönemde günlük harcamalarini azaltacagini belirtiyor. Içinde olunan ekonomik durgunlugun fiyat artislarini hafifletmesine ragmen, tüketicilerde temel ihtiyaçlarinin karsilanmasina dair endiselerin devam ettigi görülüyor.||2008 yilinda emlak sektörü, bankacilik sektörü ve borsalardaki çöküslerin yasattigi üçlü sokun, Avrupalilar`daki ``refahin giderek artmaya devam ettigi`` algisini ciddi sekilde yok ettigi görülüyor. Arastirma, her dört Avrupalidan birinin ekonomik krizden ötürü emekliligini ertelemeyi, yüzde 65`inin ise 2008 yilinin kayiplarini telafi etmek üzere daha fazla tasarruf yapmayi planladigini ortaya çikardi.||Perakendecilerin, krize ilk tepki olarak önümüzdeki 12 ay boyunca maliyetleri düsürme önlemlerini sürdürecek olmalarinin açiga çikmasiyla is güvencesine yönelik endiselerin arttigi görülüyor. Bu da tüketici güvenini olumsuz etkiliyor. MasterCard`in arastirmasina göre, Baltik ülkelerinde yasayanlarin yüzde 43`ü, Ispanyollarin ise yüzde 38`i, 2009 yilinda islerini kaybedecegini düsünüyor. Islerini kaybetme konusunda en az endiselenen tüketiciler ise Fransizlar (yüzde 18) ve Almanlar (yüzde 19).||MasterCard Europe;un arastirmasi, geçtigimiz alti ay boyunca Avrupali tüketicilerin banka kartlari ve ön ödemeli kart ihtiyaçlarinda meydana gelen degisimleri de gözler önüne serdi. Arastirmaya göre ``yeni tüketiciler`` artik kart programlarini, para yönetiminin önemli bir araci olarak görüyor.||Kriz döneminde paralarinin karsiligini mümkün oldugunca almayi hedefleyen tüketiciler, banka kartlarindaki sadakat programlarinin, kartlarini kullanma konusunda ikinci tesvik unsuru oldugunu vurguladi.

Tüketici Elektronik Ürün Hatti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder